Semi-charter og ferie som faktisk føles som ferie – selvom man medbringer børn

Jeg føler mig meget priviligeret over at have mulighed for at rejse på ferie som familie. Hold nu magle det løber op, når familien tæller fem mennesker. Altså sådan økonomist. Første gang vi fløj på ferie som en familie på fem, følte jeg mig lidt som et skarn, fordi jeg så snart vi var ankommet, egentligt aller helst gerne ville hjem igen. Det var ikke helt så ferieagtigt, at rejse med tre små børn første gang. Kalle skulle ammes om natten, og jeg følte mig en smule utilstrækkelig i forhold til mine to andre børn. Helt ærlig så var det lidt en gyselig ferie. Måske var det også fordi vi var kommet til at bo på noget ægte charter helvede med armbånd og gøglermusik om aftenen. Folk der reserverede liggestole klokken bæ om morgenen og alt for mange pommes fritter. Alfred havde mellemørebetændelse, Kalle skreg om natten og der var ingen liggestole tilbage til os Et sted lige derefter, der blev det okay og heldigvis, tror jeg, at mine børn havde en dejlig ferie. Og i sidste ende, så er det jo det vigtigste i det meste af det jeg gør. Men jeg trængte til en whisky og cola … og ferie da vi kom hjem igen. Jeg er sikker på armbånd og vandland havde været helt okay, hvis ikke jeg i forvejen var lidt fladmast, men jeg kan altså bedre lide det lidt mere roligt.

Det sted vi bor på nu, hvor vi faktisk har været to gange før. Det fungerer simpelthen så fint. Det er meget stille og roligt. Vi bor i vores egen fine bungalow med to værelser, begge med udgang til en stor terrasse – hvilket er super i forhold til børn. For når de sover kan man være ude og lukke det ene værelse af. Vi har tilkøbt halvpension, sådan så der er morgenmad og aftensmad hver dag. Frokosten laver vi selv hjemme, hvor der er køleskab og service. Jeg elsker lokale supermarkeder og vi får en eminent frokost med gode råvarer hver dag. Man behøver ikke reservere plads ved poolen, som slet ikke er overbelagt og stranden som ligger på den anden side af vejen er også ganske fri for fluepapir og meget børnevenlig.

Poolen som er fri for springvand og rutchebaner. To gange om ugen puster de sådan en vandbane op og det er super sjovt, de andre dage er der “bare” vand.

Vores lille hus. Vores sommerhus kaldte Kalle det. Jeg tror han tror alle huse er sommerhuse.

Den dejligste strand. Helt klart roligt lavt vand.

Om aftenen er der en halv times mini disco i meget lille format. En højtaler ude på fliserne og spanske sange med danse til. Dette år har der (desværre) også sneget sig et par tyske slagere med, men det er alligevel så fint. Alfred er ved at være for stor til at være med, men han kan alligevel godt lokkes med endnu af hans danseglade lillesøster. Og når de står der tre på stribe og ryster måsen, så kan jeg næsten ikke trække vejret af bare kærlighed i maven og klumper i halsen.

Nogle gange om ugen er der også en form for underholdning på den store scene. Ikke noget særligt, men det er hyggeligt især i selskab med en drink som er spansker skærk på alkohol og børnedrinks til de små.

Maden er super god, i forhold til at det er buffet. Der er hver dag mulighed for at spise lokalt med tapas, fisk og forskellige salater. Men der er også mulighed for pizza, spagetti med kødsovs og sådan. Den anden dag havde de fanget en kæmpe stor fisk som de havde grillet og stod af skar lunse af. Det var altså virkelig lækkert. Deres kagebord er et kapitel for sig og så er der selvfølgelig også is.

Men bedst af alt, så holder vi sgu ferie – også de voksne. Bevares, ferie på børnenes præmisser, men stadig ferie. Vi sover om natten og helt til klokken 9 om morgenen – det har jeg ikke prøvet i MANGE år. Når Kalle sover sin middagslur hænger vi ud med hver vores sysler og slapper af. Vi sidder ned og spiser ved måltiderne, vi har taget bussen et par gange til små byer og gået rundt om kigget. De to store har haft forskellige legekammerater, som de selv kan løbe fra og til, da det er et lukket område uden biler. Selvfølgelig er det ikke afslappende på samme måde, som hvis vi rejste uden børn. Men det er ferie og fuck hvor det føles godt.

Der er flere som har skrevet til mig både her på bloggen og henne på Instagram at de har bestilt ferie hertil da jeg skrev om “vores” sted her . Det kan jeg altså godt forstå. Der er en del danskere her i år, de andre år har der ikke rigtig været nogen. Jeg tror måske det er blevet muligt at rejse hertil gennem et rejseselskab, men vi booker bare direkte via resortet og finder efterfølgende nogle gode flybilletter.

Resortet ligger udenfor Can Pica Fort og hedder Valentin Hotel, hvis andre skulle have mod på en ferie med kun en smule charter over sig. Hvis man ikke har børn er det også fint. Der er en stor pool lidt afsides med store dobbeltsolsenge og der må der ikke komme børn. Hvis man elsker at cykle er der rigtig fin mulighed for det. Og ellers er der et busstoppested lige udenfor hotellet, og det er nemt at tage bussen rundt på øen. Vi kunne sikkert godt finde på at tage hertil en fjerde gang, men jeg drømmer også om at leje et lille hus hernede. Sådan et med grønne eller blå skodder for vinduerne, en lille havelåge og fine tegl på taget. Men ligenu, der nyder jeg at de hvide bløde store håndklæder ligger pænt foldet sammen klar til at vikle om mig efter et bad, at der kommer nogen og vasker op, laver mad og handler ind. Ahhh ferie.

Voksen poolen

Måske om et par år?

Ps. Jeg skrev indlægget mens vi var på Mallorca, fik bare ikke udgivet, da det tog for lang tid med billeder og sådan Nu er vi vel hjemme igen. Vi har spist rubbere med leverposteg til aftensmad og puttet tre trætte unger. Jeg tænker at jeg skal nappe de sidste afsnit af Handmaide’s Tale om lidt, vaske et par maskiner mere, sådan så vi kan pakke på ny og smutte en uge op i sommerhuset.

Jeg kommer til at lave et “Billede cruise” indlæg om turen også. Med lidt mere om vores udflugter og gøren.

Before dinner chips. Hver dag!

(Visited 1 times, 1 visits today)